Strona Główna Forum STOWARZYSZENIA ELEKTRYKÓW POLSKICH
Witamy :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Oznaczenia schemat. zabezpieczeń i prąd wyjściowy zasilacza
Autor Wiadomość
Tadeusz93 
Uczestnik forum

Wysłany: 11-04-10, 11:03   Oznaczenia schemat. zabezpieczeń i prąd wyjściowy zasilacza

Witam,

Mam takie pytanie - W jaki sposób oznacza się na schematach dane aparaty? Mam tutaj na myśli naprzykład zbezpieczenia. Powiedzmy że mam instalację w sieci TN-C, jednofazowa. Mam kilka odpływów - zasilaczy. Podłączam je przez zabezpieczenia. Jak numeruje się zabezpieczenia? F01, F02.. itd. Na schematach w sieci często spotykam się z oznaczeniami w stylu: F1 S301 C2. Czy może ktoś mi wyjaśnić jak to się oznacza zgodnie ze sztuką? Przepraszam, ale wciąż jestem młodym elektrykiem i wszystkiego nie wiem ;/

Dochodzi do tego jeszcze jedna sprawa. Jak mam zasialacz impulsowy Iwyj znamionowy = 5 A, to czy tyle samo on pobiera z sieci po stronie 230V jak oddaje po stronie 12V? czyli zabezpieczenia mają być po stronie 230V 5A i po stronie 12V też 5A? Wydaje mi się, że zasilacz impulsowy może pobierać mniejszy prąd np.2A a oddawać do sieci 5A? Czy dobrze myślę?

Bardzo Was proszę o poradę, bowiem w książkach nic nie znajduję. Zaznaczam, że uczeń wciąż ze mnie :) Dziękuję Panom.

Tadeusz93 
Uczestnik forum

Wysłany: 11-04-10, 11:34   

Nikt nie pomoże?

czarek04.02 
Aktywny uczestnik forum

Wysłany: 11-04-10, 17:57   

Tadeusz93 napisał/a:
F1 S301 C2

F-symbol bezpiecznika,zabezpieczenia od "Fuse",tutaj F1 czyli bezpiecznik nr 1 np.w rozdzielnicy,gdzie się znajduje i zabezpiecza konkretny obwód.
S301-to akurat rodzaj zabezpieczenia,tutaj firmy Legrand wył.nadprądowy serii S300 np.S301 C2A.
C2-charakterystyka czasowo-prądowa C,prąd znamionowy zabezpieczenia 2A.

Tadeusz93 napisał/a:
Czy może ktoś mi wyjaśnić jak to się oznacza zgodnie ze sztuką?